ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

A-Z hubnutí

Registrace

Pole označená hvězdičkou (*) jsou povinná.
Jméno *
Uživatelské jméno *
Heslo *
Ověřit heslo *
E-mail *
Ověřit email *

Zdravé náhrady oblíbených nezdravých jídel: chutný způsob, jak snížit kalorie a zhubnout

Nejčtenější
zdravé jídlo

Ve světě, kde se zdraví a wellness stávají stále větší prioritou, je snaha o nalezení způsobů, jak snížit kalorický příjem a zhubnout, čím dál tím běžnější. Mnoho lidí však čelí výzvě, jak se vyhnout oblíbeným, ale nezdravým pokrmům, které jsou často plné kalorií a nezdravých složek. 

Naštěstí existuje řada chutných a zdravých náhrad, které nám umožní užívat si oblíbené chutě, aniž bychom se museli vzdát našich cílů pro zdravější stravování.

V tomto článku vám představíme několik jednoduchých a lákavých způsobů, jak nahradit nezdravá jídla zdravějšími variantami a dosáhnout tak snížení kalorií a úbytek váhy.

 

Zeleninová pizza

Oblíbená pizza je často považována za kalorickou bombu, díky svému tučnému těstu a nadměrnému množství sýra. Místo toho můžete vyzkoušet připravit zeleninovou pizzu. Použijte tenký plát těsta z celozrnné mouky nebo kvásku a jako náplň použijte čerstvou zeleninu, například rajčata, papriky, špenát a houby. Místo plnotučného sýra můžete použít lehčí variantu, jako je třeba nízkotučná mozzarella nebo dokonce veganský sýr. Přidání bylinek a koření dává této pizze vynikající chuť a zároveň snižuje kalorický obsah.


Quinoa místo bílé rýže

Bílá rýže je běžným doplňkem mnoha jídel, ale obsahuje hodně uhlohydrátů a má vysoký glykemický index. Quinoa je skvělou náhradou, protože obsahuje více bílkovin, vlákniny a má nižší obsah kalorií. Můžete si připravit quinou se zeleninou, bylinkami a vařeným kuřecím masem nebo ji použít jako přílohu k masu, rybě nebo zeleninovým pokrmům. Quinoa je také snadno dostupná a snadno se připravuje, což z ní činí výbornou volbu pro každodenní stravování.


Sladké brambory místo bramborových hranolků

Bramborové hranolky jsou oblíbeným přílohou, ale bohužel jsou často smažené a obsahují vysoké množství tuku a kalorií. Zkuste je nahradit sladkými bramborami. Sladké brambory mají nižší glykemický index a jsou bohaté na vlákninu, vitamín A a C. Můžete je nakrájet na tenké plátky a péct v troubě s trochou olivového oleje a koření. Výsledkem budou chutné a křupavé hranolky, které obsahují mnohem méně kalorií a tuku než tradiční bramborové hranolky.


Luštěniny místo masa

Když toužíte po sýrové hamburgery nebo tučných masových pokrmech, zvažte možnost nahradit část masa luštěninami. Luštěniny, jako jsou čočka, fazole nebo cizrna, jsou vynikajícím zdrojem bílkovin a vlákniny, a zároveň mají nižší obsah nasycených tuků. Můžete si připravit vegetariánské burgery z červené čočky, fazolové chilli nebo cizrnu použít jako základ pro masové omáčky. Tímto způsobem snížíte kalorický obsah jídla, aniž byste se museli vzdát chutě a výživy.


Ovesné vločky místo sladkých cereálií

Mnoho obchodních cereálií obsahuje velké množství cukru a málo vlákniny. Zkuste nahradit tyto cereálie ovesnými vločkami. Ovesné vločky jsou bohaté na vlákninu, vitamíny a minerály. Můžete si připravit vlastní ovesnou kaši s čerstvým ovocem, ořechy a medem pro příjemné sladké ráno plné energie.


Pečené kuřecí prsa místo smaženého masa

Smažené maso obsahuje velké množství tuku a kalorií. Zkuste místo toho pečené kuřecí prsa, které je bohaté na bílkoviny, ale má nižší obsah tuku. Přidáním bylinek a koření si můžete zajistit lahodnou chuť. Pokud preferujete jiné druhy masa, vyberte si ryby nebo krůtí maso.


Avokádo místo majonézy

Majonéza je často přidaná do sendvičů a salátů, ale obsahuje vysoké množství nasycených tuků a kalorií. Zkuste nahradit majonézu zdravou alternativou - avokádem. Avokádo je bohaté na zdravé tuky, vitamíny a minerály. Můžete ho rozmixovat a použít jako náplň do sendviče nebo přidat do salátu pro krémovou a zdravou chuť.


Celozrnné pečivo místo bílého pečiva

Bílé pečivo je často zpracováno a má vysoký obsah rafinovaných uhlohydrátů. Zkuste nahradit bílé pečivo celozrnným pečivem. Celozrnné pečivo je bohaté na vlákninu a obsahuje více živin. Můžete si připravit chutné sendviče nebo toasty s celozrnným chlebem, který přispěje ke zdravější stravě.


Vlastní domácí omáčky místo kupovaných

Kupované omáčky a dressinky jsou často plné konzervačních látek, cukru a nasycených tuků. Zkuste připravit si vlastní omáčky a dressinky doma. Můžete použít čerstvé bylinky, olivový olej, citronovou šťávu nebo další zdravé ingredience podle svého výběru. Například si můžete připravit domácí rajčatovou omáčku s čerstvými rajčaty, česnekem, bazalkou a oreganem. Nebo si namíchat vlastní zdravou dressinku s olivovým olejem, octem, hořčicí a bylinkami. Vlastní domácí omáčky vám umožní kontrolovat množství přidaných tuků a cukrů a zároveň si vychutnat čerstvější a zdravější chuť.


Čerstvé ovoce a zmrzlina z mražených banánů

Sladké dezerty, jako je zmrzlina nebo dorty, jsou obvykle plné cukru a nasycených tuků. Místo toho zkuste připravit si zmrzlinu z mražených banánů. Stačí nakrájet zralé banány na plátky a zamrazit je. Poté je blendujte do hladké konzistence a získáte zdravou a lahodnou zmrzlinu bez přidaného cukru a tuků. Můžete přidat i další ovoce nebo ořechy pro příchutě a texturu. Tento zdravý dezert vás uspokojí a zároveň vám poskytne výživu a mnohem nižší kalorický obsah.

 

Závěr

Snížení kalorií a hubnutí nemusí znamenat, že se musíte vzdát svých oblíbených jídel. Existuje mnoho zdravých alternativ, které vám umožní stále si vychutnávat chutné jídlo, ale s nižším obsahem kalorií a zdravějšími složkami.

Zkuste experimentovat s těmito náhradami a objevte nové možnosti, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů pro zdravější stravování a snížení váhy.

Je důležité si uvědomit, že i když tyto náhrady jsou zdravější volbou, stále je potřeba kontrolovat celkový příjem kalorií a držet se vyvážené stravy.

Mějte také na paměti, že každý člověk je jedinečný a co funguje pro jednoho, nemusí fungovat pro druhého. Je proto důležité najít si své vlastní zdravé alternativy, které vám budou vyhovovat jak chuťově, tak z hlediska výživy.

Nyní máte na výběr, jak začít nahrazovat nezdravá jídla zdravějšími variantami a dosáhnout snížení kalorií a úbytek váhy. Buďte kreativní, experimentujte s různými ingrediencemi a užívejte si chutná jídla, která prospívají vašemu zdraví.
 

Uživatelské recenze

Pro tuto položku neexistují žádné uživatelské recenze
Máte již účet? Je potřeba se nejprve přihlásit.
Hodnocení (čím více tím lépe)
Užitečná informace (rada)
Srozumitelnost obsahu
Komentář

Vibromasážní stroj na hubnutí

Gymnastický posilovací míč

Multifunkční aerobic step

Zdravé potraviny vhodné pro hubnutí a udržení váhy