ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

A-Z hubnutí

Registrace

Pole označená hvězdičkou (*) jsou povinná.
Jméno *
Uživatelské jméno *
Heslo *
Ověřit heslo *
E-mail *
Ověřit email *

KETO dieta - vlastní strava

Nejčtenější
 
3.7
 
0.0 (0)
134 0 1 0
keto1

Charakteristika diety

Délka trvání diety:
  • čím delší, tím účinnější
  • podle vlastního rozhodnutí
Pohyb, cvičení:
  • není podmínkou
  • pomůže

Vlastnosti diety

Účinnost:
vysoká
Rychlost hubnutí:
středně rychlé hubnutí

Informace a recepty

Poradny, lékaři:
  • jen speciální weby
  • v některých poradnách
Sociální sítě a internet:
  • Facebook (Meta) skupiny
  • různé sociální sítě
  • webové stránky

Keto dieta je redukční dieta (připravujete si sami), při které je v potravě omezen příjem sacharidů (cukru) na 20 -50 g denně, kdy tělo přejde do tzv. ketózy, kdy začne spalovat tuky.

 

Ketóza

je stav, ke kterému v organismu přirozeně dochází v případě, že omezíme v naší stravě příjem sacharidů a dodáme optimální množství bílkovin a tuků.

Jakmile jsou z jídelníčku vynechány sacharidy, které tělo za běžných okolností využívá jako zdroj energie, organismus přejde do tzv. ketózy. Tělo si začne vytvářet tzv. ketónové látky, které přecházejí do krve a stávají se hlavním zdrojem energie. Ketolátky si tělo vytvoří spalováním tuků, a to jak z přijímané z potravy, tak především z uložených v tukových zásob.

Ketóza nastupuje obvykle 2–3 den po úpravě jídelníčku a ovlivňuje ji i věk, dietní minulost a rychlost metabolismu. Jídelníček může obsahovat nejvíce 50 g sacharidů denně. Keto diety prodejců však obsahují nejvíce 20 g sacharidů denně. Čím méně sacharidů, tím rychleji a razantněji nastupuje ketóza.

Probíhající odbourávání tuků (probíhající ketóza) se dá jednoduše zjistit pomocí indikačních papírků z moči, které jsou k dostání například v lékárnách (přímé odkazy na nákup najdete v kategorií produktů). Existují také různé keto-metry na různých principech hodnocení.
Není nutné se ale pravidelně testovat, pokud nemáte hlad, hubnete a pociťujete dobrou až euforickou náladu, můžete si být téměř jisti, že u vás ketóza probíhá tak, jak má.

 

Výhody keto diety:

  • Rychlý a větší úbytek váhy
  • Neubývá svalová hmota
  • Snižuje hladinu krevního cukru
  • Nevyžaduje striktní počítání kalorií

 

Pro koho je keto dieta vhodná? 

Pro ty, kteří:

  • Potřebují rychle zhubnout z vysoké hmotnosti
  • Chtějí viditelné výsledky
  • Nechtějí nebo nemohou cvičit

 

Pro koho není keto dieta vhodná

Pro lidi, kteří mají:
onemocnění srdce, prodělaný infarkt myokardu, angina pectoris, poruchy srdečního rytmu v akutní fázi
prodělaná mozková příhoda, onkologická onemocnění v léčbě, onemocnění ledvinového systému, onemocnění jater, diabetes I. stupně (aplikace inzulinu), alergie, nebo intolerance na některou ze složek proteinových jídel a nápojů, poruchy příjmu potravy (anorexie, bulimie).

U níže uvedených stavů jen po konzultaci s lékařem:
onemocnění žlučníku, onemocnění střev, Crohnova choroba, diabetes II. stupně (medikace léky), onemocnění oběhového systému v neakutní fázi, onkologická onemocnění (3–5 let po úspěšném zaléčení)
poruchy činnosti štítné žlázy, psychiatrická onemocnění, migrény, reflux jícnu, onemocnění trávicího ústrojí

Pokud si nejste jisti svým aktuálním zdravotním stavem a v posledních 2 letech jste nebyli u svého praktického lékaře na preventivní prohlídce, měli byste před započetím diety tam zajít.

 

Jak dieta probíhá

Při využívání připravené keto stravy prodávané v obchodech jsou doporučovány 3. fáze. Pokud strava pro keto dietu spočívá ve vlastní přípravě jídel, rovněž je žádoucí kvůli případnému jojo efektu dodržet 3 fáze hubnutí.

  • 1. fáze - hubnoucí 
  • 2. fáze - fixační 
  • 3. fáze - pozvolné zvyšování příjmu sacharidů

První fázi keto diety můžete držet až 4 týdny (podle požadované míry zhubnutí), po té je již potřeba zařadit druhou - stabilizační fázi. V případě, že potřebujete zhubnout více kilogramů, můžete hubnoucí i stabilizační fázi zopakovat.

Pro zabránění jojo efektu je následně potřeba zařadit i třetí fázi, a to postupný přechod k normální stravě a postupné zvyšování příjmu sacharidů. Počítejte ovšem s tím, že pokud se plně navrátíte k nadměrnému příjmu potravy nebo nebudete již trvale určitým způsobem omezovat příjem sacharidů (nelze si dopřávat nadměrné množství), svoji původní váhu brzy doženete a pravděpodobně i překonáte směrem nahoru. Pro trvalé udržení nižší váhy je potřeba si již navždy alespoň orientačně hlídat příjem kalorií (příjem energie nesmí být vyšší, než celkový výdej - co bude navíc, uloží se v těle ve formě tukových polštářků).

Řešením je zůstat u zdravého stravování, které z velké části tvoří čerstvé a co nejméně průmyslově zpracované potraviny.

Stejné výsledky při držení KETO diety nejsou zaručeny pro každého. Liší se podle individuálních dispozic, počáteční nadváze, dietní historii, psychické pohodě a zdravotních indispozicích.

 

Povolené potraviny

Převážnou část jídelníčku byste měli založit na kvalitních nezpracovaných potravinách s vysokým obsahem bílkovin a tuků:

  • všechny druhy masa včetně tučných ryb: hovězí, vepřové, kuřecí i krůtí, losos, tuňák, pstruh či makrela
  • vejce, máslo, smetana a bílé jogurty (čím víc tuku, tím méně sacharidů)
  • čerstvé a tvrdé sýry: mozzarella, mascarpone, parmazán, feta, cottage, niva a další
  • ořechy a semínka: mandle, vlašské ořechy, lněná semínka, dýňová semínka, chia semínka
  • zdravé tuky a oleje: například extra panenský olivový olej, řepkový olej, olivový olej, kokosový olej, sezamový olej, dýňový olej, avokádový olej, lněný olej, řepkový olej (olej nejlépe vždy za studena lisovaný, pokrm olejem pouze pokapat), avokádo, olivy, máslo
  • nízkosacharidová zelenina (viz seznam)
  • pouze bobulovité ovoce: maliny, jahody, borůvky, ostružiny

 

Povolená zelenina:

artyčok, lilek baklažán, brokolice, celer (i řapíkatý), bylinky, cuketa, cibule, čekanka, česnek, zelené fazolky, fenykl, houby, chřest, květák, kapusta (vč. růžičkové), mořské řasy (5 g/den), polníček, pórek, rukola, ředkev bílá i červená, řeřicha, salát (všechny druhy zelených), špenát, sójové klíčky, kysané zelí (nedoslazované), kedluben, okurka salátová, patizon, petržel, zelená nebo světlá paprika, hlávkové zelí bílé apod.
V podstatě se orientačně můžete řídit tím, že červená zelenina (rajče, mrkev, červená paprika apod.) má více sacharidů, proto je dobré ji raději vynechat.

 

Doporučené nápoje:

  • čistá voda (může být s plátkem citronu)
  • neochucené minerálky (max. 0,5 l / den)
  • zelený čaj
  • slabé ovocné čaje (ne z čerstvého ovoce, nebo „pečené“)
  • bylinkové čaje
  • voda s keto sirupem

Většina prodejců keto diet sestavuje také osobní jídelníčky a věnuje se svým zákazníkům po celou dobu jejich hubnutí

Výsledky této diety nejsou zaručeny pro každého a liší se podle individuálních dispozic, počáteční nadváze, dietní historii, psychické pohodě a zdravotních indispozicích.

 

Recenze redakce

1 recenze
Vlastní strava je složitější
Celkové hodnocení
 
3.7
Účinnost diety
 
5.0
Obtížnost držet tuto dietu
 
2.0
Celková spokojenost s tímto druhem diety
 
4.0
Keto dieta, kterou si připravujete sami, je oproti té kupované rozhodně složitější kvůli času, který je potřeba věnovat přípravě a kvůli sledování nutričních hodnot všeho, z čeho si stravu připravujete.
Ne každý je toto schopen dělat po dobu trvání diety a i následně po ní.
Účinnost diety je velká v případě, že striktně dodržujete povolené množství sacharidů na den a nízkoenergetický příjem (kupované keto diety se pohybují pouze kolem 600 kcal denně). Pokud bude váš energetický příjem vyšší, snižuje se rychlost hubnutí.
R
Nahlásit tuto recenzi Komentáře (0) | Byla pro Vás tato recenze přínosná? 0 0

Uživatelské recenze

Pro tuto položku neexistují žádné uživatelské recenze
Máte již účet? Je potřeba se nejprve přihlásit.
Hodnocení (čím více tím lépe)
Účinnost diety
Uveďte, jak se vám dařilo hubnout (málo účinné = nejnižší hodnocení, velmi účinné = nejvyšší hodnocení)
Obtížnost držet tuto dietu
Uveďte, jak snadno se dieta drží (lehce = nejvyšší hodnocení, těžce = nejnižší)
Celková spokojenost s tímto druhem diety
Nejvyšší hodnocení = velká spokojenost
Komentář

Vibromasážní stroj na hubnutí

Gymnastický posilovací míč

Multifunkční aerobic step

Zdravé potraviny vhodné pro hubnutí a udržení váhy